Smaakwaters

Smaakwaters
“Wat is de kortste klap voor mensen om meer energie te krijgen?” vroeg iemand me laatst. “Het laten staan van frisdrank en sapjes. Dat is echt voor veel mensen en zeker kinderen stap 1”. We klokken ongemerkt heel wat suikerhoudende drankjes weg.
Een hele simpele manier om de gemiddeld 30 suikerklontjes die we per dag in Nederland eten naar beneden te halen is: stoppen of flink minderen met frisdrank, limonades en vruchtensap! Veel pakjes bevatten zelfs meer suikers dan een glas cola. Foodwatch meldde dat een gemiddeld kind van 8 jaar meer suiker eet en drinkt dan hij zelf weegt!
De gevolgen van veelvuldig frisdrank gebruik (en dit geldt ook voor de light versies):
🔸️Ze wakkeren onze eetlust constant aan
🔸️Het zijn lege calorieën die veel energie kosten
🔸️Ontregelen de bloedsuikerspiegel en PH-balans
🔸️Verhogen de buikomvang
🔸️Dragen eraan bij -samen met andere (verborgen) suikers- dat er ca. 1200 diabeten per week bijkomen
🔸️Laten de kans op hart- en vaatziekten stijgen (zelfs al bij kinderen)
Ook kunstmatige zoetstoffen blijken uit onderzoek sterk ontregelend op je darmflora en darmslijmvliezen te werken. Overgewicht wordt als 1 van de oorzaken genoemd door een ontregelde darmflora. Oorzaak is dat jouw cellen veel meer glucose opnemen en vetopslag stimuleren bij gebruik van zoetstoffen.
Het kan zo gemakkelijk anders!
Maak je eigen water met een smaakje!🍹Je kunt zoveel variëren! En voeg een paar korrels Keltisch zeezout toe. Je vult zo heel makkelijk de mineralen en sporenelementen aan die je elke dag nodig hebt.
Frisdrank en sapjes drinken is gewoon een kwestie van gewenning; bouw de smaak van suikers af en wen aan minder zoet. Je vindt deze watertjes niet in 1 x lekker als je gewend was om frisdrank te drinken. En jouw kind waarschijnlijk al helemaal niet.
Het kost gemiddeld iets meer dan 2 maanden om een vastgeroeste gewoonte los te laten en je een nieuwe gewoonte eigen te maken. De helft minder is al winst voor je energie en gezondheid. Met gezond oud worden kun je niet jong genoeg beginnen. En als kinderen dan een keer wel een glas frisdrank mogen is dat ook echt een traktatie!

Deel deze blog!

Ook interessant